اشه، اما اگه نسبت بهش پایبند بمونین، درست انجامش بدین و براش وقت بذارین، حتما نتیجه می گیرین. یادتون باشه که پوست تون محل زندگی شماس و این خونه ایه که هیچ وقت عوض نمی شه. سعی واسه مراقبت از اون ارزشش رو داره؛ چون سلامتی اون بر راحتی، خوشحالی و اعتماد به نفس شما اثر زیادی داره.

۵ باور غلط در مورد آکنها

در مورد جوشا برداشتای اشتباه و اطلاعات مخالف زیادی هست. دانستن اینکه کدوم یک از این اطلاعات درست و کدوم غلطه به شما کمک می کنه بهترین راه درمان اونا رو پیدا کنین.

۱. جوش بر اثر آلودگی پوست به وجود میاد

جوش بر اثر آلودگی، نشُستن صورت یا رعایت نکردن بهداشت به وجود نمیاد. زیادی شستن و پاکسازی بی روش با استفاده از صابونا و مواد شیمیایی می تونه به پوست شما آسیب بزنه و باعث بدتر شدن وضعیت جوشا شه. اگه پوست تون رو زیادی بشورید ممکنه پوست تون خشک شه و در اون صورت پوست سعی می کنه با ترشح چربی بیشتر، این وضعیت رو جبران کنه. یک پاکسازی ساده واسه از بین بردن چربی اضافی پوست و سلولای مرده کافیه.

۲. غذاهای چرب و شکلات باعث جوش زدن می شن

اثر غذاهای چرب یا شکلات بر تولید جوش بسیار ناچیزه. البته برنامه غذایی می تونه اثر زیادی داشته باشه؛ کربوهیدراتا یا بعضی اجناس لبنی قند خون رو بالا می برن یا دارای هورمونای اضافه هستن که می تونه تولید جوش رو تحریک کنه. البته معمولا این اتفاق نمی افته و جوشا به دلایل دیگری به وجود بین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   نکات طلایی استوری اینستاگرام: چک کردن داستان ها و اطلاع از بروزرسانی ها

۳. استرس باعث جوش زدن می شه

به شکل تئوری، استرس با اثر بر هورمونا می تونه باعث جوش زدن شه. اما تعیین مقدار اثر استرس کار آسونی نیس و وقتی به مقدار استرسی که همه ما هر روز با اون روبرو هستیم فکر کنین، می ببینن که اگه این حرف درست باشه، صورت همه مردم باید پر از جوش باشه. یک درمان مؤثر واسه جوشا، مقداری از اثر استرس کم می کنه.

۴. اگه جوش زدین نباید از مرطوب کننده استفاده کنین

از یک مرطوب کننده ی غیر کامدوژنی (یعنی مرطوب کننده ای که کمتر منافذ پوست رو بسته کنه) استفاده کنین. بعد از استفاده از هر درمانی واسه جوش هاتون (چه با روشای طبیعی و چه شیمیایی) استفاده از یک مرطوب کننده می تونه به تعادل پوست تون کمک کنه؛ چون باعث می شه پوست تون واسه جبران چربیای از دست رفته، دوباره چربی اضافه تولید نکنه.