شید. شما در زندگی زمان محدودی دارین و نباید اونو واسه امور غیرقابل تغییر هدر بدین.

مثلا اگه آرزو دارین استعداد موسیقی دوستتون رو داشتین و در زندگی، چیزی بیشتر از خواننده یا ترانه سرا شدن واسه شما اهمیت نداره، تموم سعی خود رو واسه رسیدن به خواسته خود صرف کنین. اگه می خواید شانس خود رو در صحنه موسیقی امتحان کنین یا اونقدر نسبت به موسیقی پرشوروحرارت هستین که قصد دارین تموم زندگیتون رو وقف اون کنین، اجازه ندین چیزی مانع شما شه.

ولی در زندگی چیزایی هست که با کار سخت و اشتیاق شدید به دست نمیاد. مثلا، اگه عاشق یک بازیگر معروف هستین و ایشان و همسرش زندگی خوبی با هم دارن، شما باید قبول کنین که نمی تونین شرایط رو تغییر بدین. باید این وضعیت رو قبول کنین و اجازه ندین حسادت شما به نیرویی منفی و قوی تبدیل شه.

۴. وقت خود رو با افراد قدرشناس بگذرونین

اگه دوستان شما افرادی هستن که همیشه شغل، همسر و فرزندانشان رو با بقیه مقایسه می کنن، از نداشته هاس خود شکایت می کنن و به بقیه حسادت می کنن، بهتره وقت خود رو با افراد دیگری بگذرونین. اگه با افرادی باشین که قدر داشته هاشو رو نمی دونن، شمام احساسی مثل اونا پیدا می کنین. با افرادی باشین که از زندگی خود راضی هستن (البته نه به اندازه ای که زندگیشون رو به رخِ شما بکشن) و از بقیه انتقاد و همیشه شکایت نمی کنن. دوستانی پیدا کنین که اهل قضاوت کردن نیستن، دست و دل باز و مهربون هستن و موجب می شن شمام نسبت به خود و بقیه همون احساسات رو پیدا کنین.

روش ۵: دیدگاه خود رو تغییر بدین

۱. دفترچه یادداشت سپاسگزاری داشته باشین

اگه از زمانی که در مورد چیزای خوب زندگیتون فکر کردین، یه مدت گذشته، یک قلم و کاغذ وردارین و نوشتن در مورد اونا رو شروع کنین. دفترچه یادداشت سپاسگزاری راه بسیار خوبی واسه تغییر دیدگاه شما و تشکر کردن به خاطر داشته هاتون در زندگی دارین. اگه علاقه ای به دفترچه یادداشت ندارین، می تونین از یک دفتر طراحی استفاده کنین. از اونجا که حسادت، مربوط به درک و برداشتِ شما از نداشته یتانه، کمی وقت و انرژی رو صرفِ یادآوری داشته هاتون کنین. می تونین موارد زیر رو در دفتر یادداشت بنویسین:

  • استعدادهایتان؛
  • ویژگیای فیزیکی مورد علاقه تون؛
  • بهترین دوستانتان؛
  • غذاهای مورد علاقه تون؛
  • چیزایی که شما رو می خندونن؛
  • خاطراتی که شما رو خوشحال می کنن؛
  • موقعیتایی که در آینده در انتظارِ اونا هستین؛
  • چیزای خوبی که دارین؛
  • چیزایی که به دست آوردین.

۲. به مدت یک روز، فقط بر چیزای مثبت تمرکز کنین

اگه فرد حسودی هستین که حسادت خود رو بروز نمی بدین، شاید احتیاجی به امتحان این ترفند نباشه، ولی اگه حسادت، وجودتون رو فرا گرفته و رفتار و زبون شما رو بیشتر از حد تلخ کرده، سعی کنین یک روز کامل رو بدون شکایت کردن سپری کنین. البته این کاری نیس که بتونین اونو همیشه انجام بدین و به هر حال، اشکالی نداره اگه بعضی وقتا در مورد بعضی از مسائل احساس ناراحتی کنین، ولی شکایت نکردن به مدت یک روز کامل به شما نشون می ده چند بار در روز، دهنتون رو واسه گفتنِ حرفی منفی و بد باز می کنین. اگه فهمیده باشین که در بیشتر طول روز ساکت بودین و شکایتی نکردین، اینجور تجربه ای می تونه این مسئله رو خوب به شما نشون بده.

اگه این ترفند رو امتحان می کنین، تموم موارد غیرمجاز شکایت رو در نظر بگرید، حتی شکایتای از خودتون؛ خود رو دست کم نگیرید و با بقیه مقایسه نکنین یا آرزو نکنین شرایط طور دیگری بود. ممکنه فهمیده باشین شکایت کردن شما بر دور وبریا تون هم تأثیر می ذاره. همراه کسی بودن که همیشه نیمه ی خالی لیوان رو می بینه، اصلا خوب نیس. تغییر نگاه می تونه موجب بهتر شدن روابط شما با بقیه شه. در آخر سعی کنین راه های مثبت اندیشی رو بیشتر دنبال کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   نماشویی ، نانوساب ، رزین ساب ، پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران کرج و...

۳. یک هفته از ورودیای منفی دوری کنین

  • . مثلا اگه به طور همیشگی، لباسایی رو می ببینن که توانایی خرید اونا رو ندارین، ممکنه نسبت به کسائی که لباسای گرون می پوشند، احساس حسادت کنین. این حس حسادت رو در شما افزایش می ده. شاید لازم باشه به مدت یک هفته، تلویزیون تماشا نکنین و به جای مجلات مُد، کتاب بخونین.
  • رسانه های اجتماعی. اگه وقتی وارد فیس بوک میشید، از افراد خودستایی که در اون می ببینن، احساس ناجوری به شما دست می ده، بدونین شما تنها نیستین. تحقیقات نشون داده، استفاده از فیس بوک حس حسادت رو افزایش می ده. اگه به مطالعه صفحات فیس بوک و بقیه رسانه های اجتماعی علاقه زیادی دارین، دست کم به مدت یک هفته استفاده از اونا رو کنار بذارین.

۴. به خودتون یادآوری کنین که خیلی چیزها رو خودتون نخواسته اید

اگه نسبت به داشته های بقیه حسادت می کنین، به خودتون یادآوری کنین شمام می تونین اونا رو داشته باشین، ولی خودتون انتخاب کردین که از داشتن اونا صرف نظر کنین. مثلا، اگه بخواهید کمدی پر از لباسای مارک دار و گرون داشته باشین، باید هزینه های خیلی بالایی رو بدین و حسابی زیر بار قرض برید، ولی از خرید این لباسا صرف نظر می کنین، چون واسه پول هاتون ارزش قائل هستین. اگه تصمیمای عاقلانه ای می گیرین (مثل پرهیز از هزینه های بالا و بی مورد) باید به خاطر این تصمیما به خودتون افتخار کنین.

۵. هر روز از پنج نفر تعریف کنین

سعی کنین هر روز از پنج شخص جدید تعریف کنین و بارها از افرادی برابر تعریف نکنین. در مورد ویژگیایی بگید که واقعا واسه شما تشویق برانگیز هستن؛ راه ساده تر رو انتخاب نکنین و از ویژگیای سطحی و ظاهری تعریف نکنین. کمی وقت بذارین و به ویژگیایی فکر کنین که واقعا واسه شما جالب هستن و بعد اون ویژگیا رو با صدای بلند بگید. این کار به ذهن شما کمک می کنه تا در وضعیتی مثبت بمونه و دیگر، خیلی نگران مقایسه خود با بقیه نباشید. تحقیقات نشون می ده تعریف کردن از شخصی که بهش حسادت می کنین به سود شماس. سعی کنین از سخت کوشی و بقیه ویژگیای مهم شخصیِ این فرد تعریف کنین.

۶. داوطلب شید

اگه نمی تونین ذهن خود رو از فکر کردن به نداشته هاتون دور کنین، وقت خود رو صرف کمک به افراد نیازمند کنین. بعضی وقتا ما دچار عادتای ذهنی میشیم که اجازه دیدن داشته هامون رو نمی ده. با یک روز کار کردنِ دواطلبانه در جایایی مثل محل اطعام فقرا، بیمارستان یا پناهگاه حیوانات کمی طعم واقعیت رو به خود بچشانید، بعد در مورد این تجربه فکر کنین. کمک به بقیه به شما کمک می کنه تا بفهمین که چقدر پولدار هستین و چقدر انرژی مثبت دارین که می تونین واسه خدمت به دنیا صرف کنین.

منبع : wikihow.com

در هر گفتگو ای جواب بله بگیرین، گفتگو بر سر حقوق بیشتر، معاملات بزرگ و حتی یک کار روزمره


۴۲۰۰۰تومن


۱۲۰۰۰تومن