دیجیتال مارکتینگ چیست؟

موضوعات

برچسبا

  • مفاهیم بازاریابی

سرفصلای مقاله

 

    • دیجیتال مارکتینگ دقیقا معنیش چیه؟
    • دیجیتال

  • دارایی­ ها در دیجیتال مارکتینگ
  • تاکتیکا در بازاریابی اینترنتی
      • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
      • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
      • بازاریابی محتوا

    • بازاریابی شبکه­ های اجتماعی (Social Media Marketing)
    • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
    • بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)
    • تبلیغات بومی یا همسان (Native Advertising)
    • اتوماسیون بازاریابی(Marketing Automation)
    • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
    • روابط عمومی آنلاین (Online PR)
    • مدیر سئو (SEO)
    • متخصص تولید محتوا
    • مدیر شبکه های اجتماعی
    • هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی
  • چه فرقی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی هست؟

 

دیجیتال مارکتینگ چیه؟

مدت زمان آنلاین بودن مردم نسبت به ۱۲سال گذشته دوبرابر شده ,  و چه باور کنین و چه نکنین تعداد آدمایی که آنلاین می شن رو به زیاد شدنه. هر روزه این جمله رو می شنویم که “شکل خرید مردم تغییر کرده”، به این معنا که بازاریابی سنتی یا همون بازاریابی آفلاین (Offline Marketing) به اندازه گذشته موثر نیس.
بازاریابی همیشه به معنی رابطه با مخاطبان در جا و زمان درسته. بازتعریف این معنی در دنیای امروز یعنی برآورده کردن احتیاجات مردم در اینترنت یعنی همون جایی که بیشتر زمان خود رو در اون سپری می­ کنن. پس به دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین (Digital Marketing)  خوش اومدید، شکلای جور واجور روشای بازاریابی اینترنتی موضوع مورد بررسی ما در این مقاله س.
در بخش بازاریابی همیشه سوالات زیادی وجود داشته که بازاریابی چیه ، تبلیغات چیه  و دیجیتال مارکتینگ یا اینترنتی آنلاین چیه؟ حتی شاید روزانه زیاد با این مفاهیم سر و کار داشته باشین اما ممکنه موقع تعریف هر کدوم از این موارد، ندونین از کجا باید شروع کرد. به راستی تعریف درست هر کدوم از این موارد چه میتونه باشه! ما در این مقاله فقط به تعریف بازاریابی اینترنتی می پردازیم.
بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) و بازاریابی دیجیتالی مشابه همدیگه هستن ولی چند فرق کوچیک هم میان اونا هست. شاید تنها پس از صحبت با بازاریابان و صاحبان کار و کاسبی در آمریکا، انگلستان، آسیا، استرالیا و نیوزلند قادر به فهم این تفاوتای کوچیک در سرتاسر جهان باشین. فرق این دو راه و روش رو میدونید؟ اگه نه، ادامه مقاله رو بخونین تا با مقایسه بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا با بازاریابی دیجیتال به این تفاوتا پی ببرین.

 

دیجیتال مارکتینگ دقیقا معنیش چیه؟

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تموم تلاشای بازاریابی آنلاین شما رو پوشش میده. کسب و کارا از کانالای ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایتا به عنوان اهرمی واسه رسیدن به مشتریان فعلی و آینده خود استفاده می کنن. پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیکای دیجیتالی و کانالها واسه رابطه با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود رو می گذرونن) است. از سایت شرکت گرفته تا دارایی­ های آنلاین برندینگ کار و کاسبی مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و … طیف بزرگی از داراییا و تاکتیکا هستن که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می ­گیرند. بازاریابان دیجیتال حرفه ای خوب می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چیجوری و کدوم یکی از اهداف گسترده اونا رو پوشش میدن.

 

در این قسمت به توضیحی کوتاه و کوتاه درباره بعضی از دارایی ­ها و تاکتیکای عادی دیجیتال مارکتینگ می پردازیم :

دارایی­ ها در دیجیتال مارکتینگ

  • سایت
  • پستای وبلاگ
  • کتابای الکترونیک (Ebooks) و مقاله سفید یا وایت پیپرها (Whitepapers)
  • اینفوگرافیکا (Infographics)
  • وسایل تعامل
  • کانالای شبکه­ های اجتماعی (Facebook،
بستن منو