۵ نکته برای تقویت فعالیت های رسانه های اجتماعی

آیا شما یک متخصص بازاریابی دیجیتال هستید که در مورد چگونگی اشتغال بیشتر از رسانه های اجتماعی کنجکاو هستید؟ یا شاید شما مدتی در بازاریابی دیجیتال بوده اید ، اما ادامه دادن روند تغییر آن را سخت می دانید؟

دیجیتال

این که آیا شما مشاغل شخصی خود را اداره می کنید ، متخصص در رونق مشاغل افراد دیگر هستید یا حتی طراحی استراتژی برندسازی شخصی را شروع کرده اید ، ضروری است که شما بدانید که چگونه می توانید بیشترین حساب خود را در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی انجام دهید.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی ماندن پیش از بازی با کمپین بعدی رسانه های اجتماعی خود بدون اینکه خود را به زمین بیاندازید ، هستیم.

چرا استفاده از رسانه های اجتماعی خوب است؟

در کل ، مردم با رسانه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند و این فقط به دلیل “حوصله” بودن آنها نیست – مردم در واقع از آن برای تعامل اجتماعی واقعی و خرید محصولات مختلف استفاده می کنند. از نظر تئوری ، این در صدر قیف است و نه برای فروش – اما واقعاً این روزها ما از آن برای ایجاد مستقیم فروش استفاده می کنیم.

هنگامی که از رسانه های اجتماعی استراتژیک استفاده می شود ، می تواند تکنیک های فروش را به همراه استفاده از آن به عنوان ابزاری برای تعامل ، اطلاع رسانی و آموزش بکار گیرد. به عنوان مثال ، استفاده از آگهی اینستاگرام برای تبلیغ فروش فعلی ، می تواند با یک عکس و تیتر جذاب جذاب باشد.

اما همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که چرا مردم در وهله اول در رسانه های اجتماعی قرار دارند – و این ارتباط با مردم است. سبک نگه داشتن آن ، تعامل با مخاطبان خود ، اطمینان از استفاده از بسترهای مناسب برای جمعیتی و تماشای معیارهای شما ، همه مهم در استفاده از رسانه های اجتماعی برای اتصال است.

فقط به یاد داشته باشید که شما قصد ایجاد روابط را دارید و لزوماً فروش “خود را” نمی کنید.

۱ ٫ هدف گذاری و یادآوری

به عنوان یک بازاریاب ، شما می دانید که ابزارهای زیادی در آنجا وجود دارد که به شما در صرفه جویی در وقت و حتی هدف قرار دادن جریان های اجتماعی خود به مخاطبان مناسب کمک می کند – اما چگونه این کار را انجام می دهید ، و اگر این کار را انجام می دهید ، چگونه می توانید از آن استفاده کنید. به سطح بعدی؟

در سطح پایه ، تبلیغات فیس بوک با اجازه دادن به شما برای تنظیم پارامترهای خود ، می توانند از اهداف شما استفاده کنند. اما این وظیفه شماست که معیارهای خود را بفهمید تا بتوانید در مؤثرترین موارد پانچ کنید. این روند معمولاً آزمایش و خطایی را به دنبال دارد ، بنابراین اگر هنوز در این عرصه احساس موفقیت فوق العاده ندارید ، اشکالی ندارد – سعی کنید سعی کنید ، آزمایش کنید و ردیابی کنید.

همچنین خدمات زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به شما در هدفگیری محتوای استفاده کنید ، مانند Planoly (برای اینستاگرام) ، AdEspresso (برای Facebook) و استودیو اجتماعی Salesforce.

بازاریابی مجدد راهی است برای هدف قرار دادن تبلیغات برای افرادی که قبلاً در سایت شما بوده اند. هم Google و هم فیس بوک دارای برنامه های بازاریابی هستند که به شما کمک می کند تا در سیستم عامل های مجزا مجدداً از برنامه خود استفاده کنید ، و برنامه هایی مانند AdRoll می توانند مجموعه ای از موتورهای جستجو و برنامه های اجتماعی را برای تقسیم بندی و هدف قرار دهند.

۲ ٫ از معیارهای مناسب استفاده کنید

بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی شما بدون شک باید در انتخاب نوع مناسب معیارهایی باشد که مهمترین آنها برای ردیابی شماست. سپس می توانید از این اطلاعات به درستی استفاده کنید تا استراتژی آینده خود را مطلع کنید. این همیشه آسان نیست ، حتی برای کسانی که صادقانه دوست دارند خرد کردن شماره ها باشند.

گوگل Analytics یک پایه خوب برای اندازه گیری اندازه گیری ها است ، اما ابزارهایی مانند Crawlytics و BuzzSumo نیز می توانند کمک کنند.

مجموعه ای از ابزارهای موجود در آنجا وجود دارد ، اما مهم این است که از آنها استفاده کنید تا داده ها را بدست آورید و سپس اطلاعات را به روشهای جالب تفسیر کنید تا دریابید که مخاطبان شما دقیقاً چه کاری انجام می دهند. ایده در اینجا این است که فراتر از اعداد و درک داستان پشت سر آنها باشید.

Sprout Social توصیه می کند که معیارهای خود را بر اساس این چهار شاخص اصلی قرار دهید:

     

  1. آنچه مردم در مورد شما می شنوند یا می بینند
  2.  

  3. اعدادی که روی تعامل متمرکز هستند
  4.  

  5. پیوند نامزدی با تبدیل ها
  6.  

  7. تأثیر کلی

همچنین می خواهید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را به بخش های مختلف نیز شکسته شوید. به عنوان مثال ، وقتی صحبت از تبدیل ها می شود ، فقط درصورتی که واقعاً در تلاش برای تبدیل از طریق اجتماعی باشید ، می خواهید این را حساب کنید. در این صورت ، درآمد تنها موردی نیست که به آن توجه کنید – سایر شاخص هایی که باید در نظر بگیرید شامل نرخ تبدیل سرب شما و تبدیل غیر درآمد شما خواهد بود.

وقتی این کار را درست انجام دهید ، فقط باید چند ماه در ماه صرف تجزیه و تحلیل کنید.

۳ ٫ از رسانه های اجتماعی برای خدمات و مشارکت مشتریان استفاده کنید

ممکن است توییتر برای بعضی ها گیج کننده یا حتی بی فایده به نظر برسد ، اما بسیاری از مارک ها از آن به عنوان استراتژیک استفاده می کنند تا ابتکارات خدمات به مشتریان را تقویت کرده و به طور مداوم روابط مثبت خود را با مشتریان حفظ کنند. در اینجا چند نمونه هستند:

ایکس باکس در حال حاضر یک صفحه توییتر مجزا دارد که کاملاً به پشتیبانی از جایی که ویژگی آنها را دارد اختصاص داده شده استاطلاعات را در زمان واقعی در مورد به روزرسانی ها ، اشکالات ، مشکلات و زمان انتظار ارائه دهید.

مشکلات

استفاده از بینش ، نقل قول ها و توصیفات مشتری می تواند مسیری طولانی را برای برقراری اعتماد با مخاطب طی کند. Adobe Customer Care با استفاده از آن برای به اشتراک گذاشتن و بحث در مورد هنرهای ساخته شده توسط مشتریان ، روی خلاقیت متمرکز است.

خلاقیت

فروشگاه پوشاک Zappos مارک دیگری است که به دلیل ابتکار عمل در زمینه خدمات به مشتریان مشهور است ، و حتی اگر بیشتر تعامل آنها از طریق تلفن انجام می شود ، آنها از رسانه های اجتماعی به شدت استفاده می کنند تا نه تنها درگیر شوند بلکه بر موفقیت خدمات مشتری خود نظارت کنند.

برنامه های گپ مبتنی بر هوش مصنوعی یا حتی برنامه های تماس تلفنی نیز به طور پیوسته در حال بهبود هستند ، به طوری که chatbot ها پیام های زنده زیادی را هدایت می کنند و حتی در پیام های فیس بوک ادغام می شوند.

۴ ٫ محتوای خود را متنوع کنید

طبق گفته Wordstream ، بیش از ۸۰٪ از کاربران توییتر محتوای ویدیویی را تماشا می کنند و تقریبا نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی حداقل یک ساعت فیلم را از طریق فیس بوک یا YouTube روزانه مشاهده می کنند.

ویدیو واقعا پادشاه است ، و این روزها چیزی است که همه ما قادر به ایجاد و به اشتراک گذاری آن هستیم ، حتی اگر ما فقط در خانه بازی می کنیم و می خواهیم به دوستانمان سلام بگوییم (یک راه عالی برای تمرین). بنابراین ، اگر شما در حال فیلمبرداری زیاد هستید ، احتمالاً وقت آن رسیده است تا نگاهی عمیق تر به آنچه کار می کند و به همین دلیل است ، بپردازیم.

و اگر به دنبال متنوع سازی دیگری هستید ، گزینه های زیادی وجود دارد: سعی کنید تبلیغات را در استوری های اینستاگرام ادغام کنید یا تصاویر ساده با خدمات کم هزینه یا رایگان مانند Canva ایجاد کنید تا محتوای شما تازه و جذاب باشد.

۵ W راه های جدیدی برای اتصال پیدا کنید

ماهیت بازاریابی در حوزه دیجیتال متفاوت از بازاریابی سنتی است و بخش عمده ای از این امر این است که فشار گسترده ای برای اصالت وجود دارد. مارک های هوشمند این ایده را مورد توجه قرار می دهند و بر ابتکاراتی تمرکز می کنند که به مشتریان اجازه می دهد تا با برند خودشان را شناسایی کنند.

به عنوان مثال ، همه ما از طریق تبلیغات که ایده آل زیبایی خاصی را تبلیغ می کند دچار غرق شدن شده ایم. کبوتر این ناامیدی را در پیش گرفت و حدود ۱۴ سال پیش از رسانه های اجتماعی برای کمپین زیبایی واقعی خود استفاده کرد که یک حرکت ابتکاری و (احتمالاً جسورانه) در آن زمان بود.
کبوتر

اما مردم آن را دوست داشتند زیرا قابل اعتماد و واقعی است. در حین ریسک پذیری ، داوود از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان در سطحی استفاده می کرد که شاید در تاریخ طولانی خود هنوز به آن نرسیده باشند. و آنها این کار را با قاب کردن کالای خود به عنوان مکالمه بین زنان انجام دادند تا یک تبلیغ.

مارک های هوشمند همچنین از اطلاعات مصرف کننده به روش های هوشمندانه ای برای ایجاد اعتماد استفاده می کنند ، از جمله اینکه روابط عمومی “بد” را در سیستم عامل های بازاریابی خود وارد کرده و عموماً درباره نواقص خودشان بحث می کنند. به عنوان مثال نشان می دهد که شما شکایات مشتری را جدی می گیرید ، و سپس نشان می دهید که چگونه شما در این جنبه کسب و کار بهبود یافته اید ، داستانی را بیان می کند که به مشتریان اهمیت می دهید.

خط پایین

ذهنیت روابط عمومی قدیمی درباره “انجام هر کاری برای پوشش دادن آن” در این عصر جایی که ما به دنبال اصالت هستیم ، واقعاً امکان پذیر نیست. مردم از این امر قدردانی می کنند که افراد و شرکت ها نه تنها قادر به اشتباهات خود هستند بلکه نشان می دهند که چگونه آنها آمادگی یادگیری از آنها را نیز دارند.

اما البته ، این یک حرکت خوب نیست که همیشه روی اشتباهات خود تمرکز کنید. نکته اصلی این است که مشتری های شما واقعاً بیشترین اهمیت را بدانند و یک استراتژی اجتماعی را با شناختن این موضوع بسازند. اصیل بودن بخش اعظمی از آن است و این شامل تعیین زمان و انرژی مناسب برای تعامل درست با مخاطبان اصلی شما (یا استخدام شخصی است که می تواند) باشد.

استخدام

در اینجا چند راه برای واقعی نگه داشتن آن آورده شده است:

     

  • پیام ها را ساده ، واضح و معنادار نگه دارید ، با استفاده از خط داستانی و طنز در صورت لزوم

     

  • از “اعداد” قدم بردارید و بر ایجاد روابط طولانی مدت خود متمرکز شوید.

     

  • همیشه به تمام نظرات مشتری در رسانه های اجتماعی پاسخ دهید!

     

  • از ابزارهایی مانند ابزار گرایش رسانه های اجتماعی Hootsuite برای نگه داشتن همه چیز ساماندهی استفاده کنید.

     

  • انواع و سیستم عامل های جدید را از نزدیک دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان مناسب درگیر هستید.

     

  • با استفاده از ابزارهای ویدئویی مانند Facebook Live ، صورت خود را هرچه سریعتر نشان دهید.

     

  • طنز و رنگ را به آن بیفزایید ، یا اگر این مارک تجاری شما را به خوبی نشان دهد عجیب است. به عبارت دیگر ، شخصیت شرکت خود را به نمایش بگذارید.

با استفاده از رسانه های اجتماعی ، شما باید پیروزی های کیفیت بیش از کمیت را به خاطر بسپارید. شما ممکن است وسوسه شوید که “لیست پیروان خود را بسازید” در مدت زمان رکوردی ، اما آنچه مهمتر است توجه به اینکه چه کسی در دراز مدت چسبیده است توجه می شود. مخاطبان شما چیزهای زیادی راجع به آنچه در شرکت و برند شما ایجاد می شود به شما می گویند.

بستن منو