۶ راه برای ایجاد محتوای اشتراکی

محتوا می تواند یک مارک را ایجاد یا شکسته کند. محتوای نامناسب ، توهین آمیز یا خارج از لمس می تواند نام تجاری شما را نامطبوع بگذارد و مشتریان را بترساند ، در حالی که محتوای عالی به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید ، ایجاد یک مارک تجاری مثبت و ایجاد درآمد برای شرکت خود. اما حتی باید محتوای عالی نیز به اشتراک گذاشته شود تا دیده شود. بنابراین چگونه از مخاطبان خود الهام می گیرید تا آنچه را که ایجاد کرده اید به اشتراک بگذارند؟ در اینجا شش نکته برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است!

۱ Cont محتوا ایجاد کنید که یک واکنش عاطفی را لکه دار کند

در عصر تبلیغات Don Draper ، محتوا همه چیز راجع به گرفتن یک واکنش عاطفی “زانوی تند” از بیننده بود. روشی که ما ایجاد می کنیم ، تبلیغ می کنیم و به اشتراک می گذاریم از آن روزها تغییر زیادی کرده است ، اما اهمیت ارتباط با مخاطبان در سطح عاطفی وجود ندارد.

برای مثال “مزرعه تجاری” را از مزرعه ایالتی بگیرید. این آگهی مردی را نشان می دهد که به زندگی روزمره خود می پردازد ، اما هر بار که چیزی را می بیند که بر روی دل های قلبش می چسبد ، مانند کودکی که به کمک یا سگی نیاز به خانه داشته باشد ، تا آخر روز این افراد را دنبال می کند. سرانجام ، او تصمیم می گیرد در یک پناهگاه جوانان داوطلب شود و جمعیت پیروی از او راضی هستند. این آگهی یک تحریک عاطفی قانع کننده برای محله جامعه خوب و ابتکار عمل داوطلبانه است.

مطالعه ای که توسط دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است و مقالات نیویورک تایمز را مورد مطالعه قرار داده است ، نشان داد که محتواهایی که احساسات را برانگیخته می شوند به اشتراک گذاشته می شوند ، حتی اگر احساسات برانگیخته یک امر منفی مانند عصبانیت یا اضطراب باشد. با سردبیر بودن به این نوع احساس ضربه بزنید. به طور مداوم از خود بپرسید که آیا محتوایی که ایجاد می کنید ، می خوانید یا می بینید باعث می شود چیزی احساس کنید و ارزش اشتراک گذاری را دارد یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است برخی از ویرایش ها مرتب باشند!

عصبانی

سمت تلنگر محتوای عاطفی یک تجربه عاطفی منفی است. خشم به سرعت گسترش می یابد ، و این می تواند یک مارک را فلج کند. در همان مطالعه دانشگاه پنسیلوانیا ، کاربران گزارش دادند که وقتی احساس سرخوشی می کنند ، بیشتر از همه می توانند تبلیغاتی را به اشتراک بگذارند – و وقتی این عصبانیت باعث می شود که تجربه خدمات مشتری را داشته باشند ، به اشتراک بگذارند. شما باید برای هر دو نوع واکنش عاطفی آماده باشید.

۲ Research تحقیقات رقابتی انجام دهید

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد محتوا که افراد می خواهند به اشتراک بگذارند ، کپی کردن کار برای مارک های دیگر است. در دنیای بازاریابی ، کاملاً قابل قبول است که به رقبا خفه شوید تا دریابید که آنها چه کاری درست (یا غلط) انجام می دهند. تحقیق در مورد اینکه رقبای شما در حال انجام چه کارهایی هستند و مخاطبان آنها چه واکنشی نشان می دهند ، راهی آسان برای یافتن بینش در مورد انواع محتوا نیز باید برند شما باشد. در اینجا چند نکته برای ردیابی کارهایی که رقبا انجام می دهند ارائه می شود.

     

  • لیستی از ۳-۵ رقبای برتر خود و کانال های اجتماعی آنها را استفاده کنید. آیا در همان شبکه ها هستید؟ اگر چنین است ، شما برای ترافیک و تعامل در حال رقابت هستید!
  •  

  • تعیین کنید که چه رقبا در شش ماه گذشته منتشر شده اند ، به ویژه چه مباحث و قالب هایی که برای محتوای خود استفاده کرده اند. آیا آنها مشغول وبلاگ ، فیلم یا چیز دیگری هستند؟ آیا شما محتوای مشابهی را منتشر می کنید؟
  •  

  • در هر کانال رقبای خود بیشترین میزان تعامل را بدانید و یادداشت کنید. به دنبال لایک ، اشتراک گذاری و موارد زیر باشید. آیا افراد درگیر این مارک ها هستند؟ اگر چنین است ، بزرگترین واکنش چه عواملی است؟
  •  

  • برای الهام بخشیدن به محتوای شخصی خود از محتوای بسیار درگیر رقبا استفاده کنید. آنچه را آموخته اید استفاده کنید و آن را خودتان قرار دهید. با بینشهایی که ارائه داده اند ، از ۱۰ رقم بهتر از رقبای خود باشید. مخاطبان خود را ترغیب کنید که شما بهترین گزینه هستید!

۳ ٫ مفید واقع شوید

مهمتر از همه ، محتوای شما باید به مشتریان بالقوه و فعلی شما ارزش قایل شود. این ارزش می تواند آنها را بخنداند یا این می تواند اقداماتی باشد که می توانند در جهت بهبود زندگی خود بردارند. این طبیعت انسانی برای ما این است که آنچه را که برای دیگران مفید است ، به اشتراک بگذاریم ، چه این یک کوپن ، یک روش جدید برای تمیز کردن لباس یا یک تی شرت خنک بر اساس برنامه های تلویزیونی مورد علاقه ما است. در واقع ، نیویورک تایمز یک مطالعه انجام داده است که نشان می دهد ۹۰٪ از کاربران سودمندی مطالب را قبل از اشتراک گذاری ارزیابی می کنند. این تحقیق را انجام دهید تا آنچه را برای مخاطبانتان مفید است پیدا کنید و آنها با به اشتراک گذاشتن مطالب خود با دوستان و عزیزان به شما پاداش می دهند.

۴ ٫ از سئو استفاده کنید تا به مشتریان خود در حل مشکلات کمک کنید.

مشکلات

انجام تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که برای مخاطبان خود مفید و آموزنده خواهد داشت کشف کنید و اطمینان حاصل کنید که کاربران علاقمند به اشتراک گذاری آن با دیگران هستند. اگر یک موضوع خاص را در نظر می گیرید ، ابزارهایی مانند MOZ ، Ahrefs و SEMRush باید در لیست تحقیقات شما قرار بگیرند. مباحث را جستجو کنیدکه شما علاقه مندید ببینید چند بار افراد در جستجوی آنها هستند و سایر کلمات کلیدی مرتبط با آنها را یاد می گیرند. این اطلاعات به شما امکان می دهد با یادگیری انواع سؤالی که کاربران در موتورهای جستجو از آنها سؤال می کنند ، محکم تر تولید کنید. همچنین می تواند به شما در ساخت عنوان کمک کند که هم کاربران را درگیر خود کند و هم به راحتی در جستجوی آنها کشف شود.

۵ a به یک داستان بگویید

داستان پردازی بخش مهمی از تولید محتوا است زیرا به مخاطب شما این امکان را می دهد تا با محصول شما ارتباط برقرار کند و از اهمیت آن در زندگی روزمره خود دیدن کند. برای گفتن یک داستان به یاد ماندنی از طریق محتوا ، اطمینان حاصل کنید که آغاز ، میانه و پایان روشنی دارید. هیچ شکافی در داستان وجود ندارد. باید به روشنی و آسان نقشه برداری شود.

چگونه می توانید برای رسانه های اجتماعی محتوای داستان پردازی ایجاد کنید؟ در اینجا آنچه باید به نظر برسد:

     

  • مشکل یا معدود مشکلی را که مخاطبان شما با آن روبرو هستند را معرفی کنید (این موارد ممکن است دلسوز یا جدی باشد).
  • مشکلی

     

  • راه حل (های) را برای آن دسته از مشکلات (محصولات / خدمات خود) معرفی کنید.
  • راه حل

     

  • به مشتریان بالقوه خود نشان دهید و یا به آنها بگویید که چگونه می توانند برای حل مشکل (خرید محصولات / خدمات شما) اقدامی انجام دهند.

مراقب باشید که شما “فروش” محصولات یا خدمات خود را آشکارا نکنید. به جای آن یک فروش نرم را امتحان کنید. هرچند که فروشهای سخت و طاقت فرسا برای برخی از شرکتها کار کرده اند ، معمولاً یک رویکرد کمتر مشهود است.

۶ ٫ برای پیروزی سریع ، تشویق کردن

همه افراد چیزهای رایگان را دوست دارند این یک مسابقه سرگرم کننده ، یک تی شرت رایگان است یا یک آزمایش ۳۰ روزه ، ما به همان اندازه چیزهای رایگان می خواهیم که بدون پرداخت هزینه برای آن دریافت کنیم. از این روند مشترک با پاداش دادن مخاطبان خود به “چیزهای” رایگان برای به اشتراک گذاری مطالب خود استفاده کنید. نگاهی بیندازید که چگونه شرکت شما در گذشته تحریک شده است ، و / یا رقبای تحقیقاتی و شرکتهای پیشرو در صنعت که این کار را با موفقیت انجام داده اند.

بنابراین ، چگونه یک انگیزه ارزشمند برای مخاطبان خود فراهم می کنید؟ اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است:

     

  1. قوانین مورد نیاز خود را بنویسید و آن را در مکانی بنویسید که به راحتی در دسترس کاربران باشد.
  2.  

  3. یک تاریخ و محدودیت زمانی برای لایک و اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید یک منطقه زمانی را برای هواداران خود از ایالات / کشورهای مختلف اضافه کنید.
  4.  

  5. در توییتر ، ردیابی سهام بسیار آسان است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعداد بازتوییت حساب کنید. فیس بوک ردیابی سهام کمی دشوارتر است زیرا شما قادر نخواهید بود پست واقعی به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنید مگر اینکه تنظیمات ارسال آنها به صورت عمومی تنظیم شده باشد. از مردم بخواهید که هر دو دوست دارند و به اشتراک بگذارند (یا نظر دهند) تا دید کاملی از همه شرکت کنندگان داشته باشید
     
  6. پس از پایان مهلت خود ، مشارکت در محتوا خود را مرور کنید و یک برنده تصادفی را انتخاب کنید.
  7.  

  8. ارسال پست هایی به هواداران خود اطلاع دهید که یک برنده انتخاب شده است. برنده را برچسب بزنید تا او بتواند جوایز را کسب کند.
  9.  

  10. (BONUS) به شرکت کنندگان اضافی با تخفیف برای تعامل با شما هدیه دهید!

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید ، اگر چیزی را ایجاد کرده اید که می خواهید خود را به اشتراک بگذارید ، در مسیر صحیحی قرار دارید. ما نمونه ای قدرتمند از مطالب قابل اشتراک را از Dollar Shave Club ، شرکت عجیب و غریب برای افرادی که از پرداخت قیمت داروخانه ها برای تیغ ها خسته شده اند ، برای شما قرار خواهیم داد. سری نکات “دقیقه حمام” باشگاه به طور مستقیم با مخاطبانش صحبت می کند- از آنها الهام می گیرد تا دوستانشان را درگیر محتوا و پشتیبانی ارزشمند از نظر کنند.

قیمت

بستن منو