CMO vs CIO: چه کسی مسئول دیجیتال است؟

تا سال ۲۰۱۹ ، سیسکو پیش بینی می کند وجود دارد ۳٫۹ میلیارد کاربر جهانی اینترنت – تقریبا بیش از نیمی از جمعیت جهان. در نتیجه این تغییر ، سازمانها برای موفقیت باید از فرصتهای ارائه شده توسط فناوریهای جدید استفاده کنند. با داشتن دیجیتال بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی یک شرکت ، CMOs و CIO اکنون مسئولیت هدایت تحول دیجیتالی سازمانها در طیف وسیعی از صنایع را بر عهده دارند.

دیجیتال

چالش این است که به طور سنتی ، این نقش ها از دیدگاه های مختلفی به وجود می آیند. در حالی که به معنای کلی ، CIO ها وظیفه ارزیابی و اجرای راه حلهای فناوری را بر عهده دارند ، CMO ابتکارهای بازاریابی را که با مشتریان درگیر می شوند و درآمد را هدایت می کنند ، هدایت می کنند.

راه حل

گسترش دیجیتال باعث شده است تا این نقش ها و دیدگاه ها به جای اینکه مستقل از یکدیگر با هدف دستیابی به نتایج مثبت تجاری کار کنند ، به هم پیوسته شوند. جواب؟ دوره جدیدی از همکاری CMO و CIO است که می تواند درآمد و بلوغ دیجیتالی را هدایت کند. اما ، قبل از اینکه عمیق تر حفر کنیم ، بیایید نگاه کنیم …

تکامل CMO

در دهه ۱۹۸۰ ، فروشندگانی مانند SAP و Oracle به CFO ها این امکان را دادند تا خریدها را با روشی کارآمدتر مدیریت کنند ، برون سپاری کنند و روی عملیات جهانی کار کنند.

به دهه ۹۰ میلادی بپیوندید: ظهور عصر اطلاعات ، شرکتهایی مانند Scopus و Vantiv به مدیران فروش کمک می کنند تا خط اصلی خود را رشد دهند.

در سال های اخیر ، Symantec و Citrix به CIO اجازه دادند تا با تقویت و بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات ، کارآیی را بهبود بخشند.

مشخص است که ببینیم فناوری دیجیتالی چه تاثیری در توسعه دنیای تجارت دارد. اکنون ، در حال حاضر ، زمان آن رسیده است که اختلال بزرگی در بازاریابی و دهه CMO ایجاد شود.

حوزه های اصلی سرمایه گذاری در عصر دیجیتال مدرن

سرمایه گذاری

“بازاریابی اکنون یک رشته فنی است. ما باید از کارهایی که ۱۰۰ سال انجام داده ایم ، خودداری کنیم. “- داگ میلکین ، VP توسعه برند جهانی ، Clovox

با توسعه فناوری ، هرگز راه های بیشتری برای استفاده از توان خود برای چشم اندازی به چشم اندازهای بالقوه ، افزایش آگاهی از برند و بازاریابی محصولات جدید وجود نداشته است.

در حالی که بازاریابان مبلغ قابل توجهی پول را صرف فناوری می کنند ، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۵ هزینه کل به ۱۰٪ ۱٫۲ تریلیون دلار کل بازاریابی در مقایسه با امروز فقط ۱٪ برسد.

دلار

این رشد پرشور ده برابر فاحش قابل توجه است و فرصت های پیشین غیرقابل استفاده برای CMO و CIO را برای همکاری و بازگرداندن تجارت خود به جلو باز می کند. اصلی ترین زمینه هایی که شرکت ها در حال سرمایه گذاری در آنها (و فراتر از آن) هستند عبارتند از:

CRM : در تجارت ، مشتری همیشه اول است و مصرف کنندگان امروزی از همیشه باهوش تر هستند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با هدف بهبود روابط با مشتریان ، ترغیب وفاداری مشتری و در نهایت رانندگی فروش ، شرکت ها را قادر می سازد تا تعامل و داده های مشتری را در طول چرخه عمر مشتری مدیریت و تحلیل کنند. یک منطقه مهم برای هر مشاغل و یک منطقه اصلی همکاری برای توسعه دهندگان فنی و کارشناسان بازاریابی است.
باهوش

بانک اطلاعاتی : داده ها سریعتر از گذشته در حال رشد هستند و تا سال ۲۰۲۰ ، تقریباً ۱٫۷ مگابایت اطلاعات جدید برای هر انسانی روی زمین هر ثانیه ایجاد می شوند. پایگاه داده برای پردازش این حجم عظیم از اطلاعات ، بینش هایی که در استراتژی های بازاریابی دیجیتال مهم است ، بسیار مهم است. اگر یک بانک اطلاعاتی با روشی کارآمد و از نظر فناوری برتر توسعه یابد ، استفاده از تمام داده های موجود برای تعامل با مشتریان و افزایش درآمد بسیار آسان تر خواهد بود.

اتوماسیون بازاریابی : در عصری که روشهای به ظاهر بی پایان برای دستیابی به مشتریان جدید و به اشتراک گذاری پیامهای مارک ، اطلاعات مربوط به محصول و اخبار شرکت ، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی و فرآیندهای آن ضروری است. در حال حاضر تقریباً ۱۱ برابر سازمان های B2B بیشتر از سال ۲۰۱۱ از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند – و با اقدامات بسیاری برای مدیریت ، اهمیت آن فقط قوی تر می شود.

بازاریابی دیجیتال : البته ، بازاریابی دیجیتال چتری است که تحت آن همه فعالیتهای مبتنی بر تبلیغات انجام می شود – و به همین ترتیب به سرعت و به همان اندازه که یک دنباله خلاق است به سرعت تبدیل به یک رشته فنی می شود. شرکتها برای اطمینان از موفقیت و در واقع زنده ماندن ، نیاز به سرمایه گذاری مبلغ و زمان باورنکردنی برای اجرای استراتژی های موثر بازاریابی دیجیتال دارند. فقط برای تکرار اهمیت آن ، بیش از یک سوم CMO ها معتقدند که دیجیتال ۷۵٪ از هزینه های بازاریابی را در ۵ سال آینده به خود اختصاص می دهد.

تجزیه و تحلیل : تفسیر آمار ، بینشها و سیلوهای پیچیده داده ها در دنیای سریع دیجیتال امروز بسیار ضروری است ، و باز هم ، سرمایه گذاری و همکاری بین CIO و CMO می تواند فعالیت را بسیار قدرتمندتر کند. و طبق نظرسنجی از IBM ، (از جملهg بیش از ۷۰۰ CMO) ، یکی از اولویت های اصلی امروز تزریق بینش محور داده ها به هر تصمیم بازاریابی است.

اهمیت تجربه مشتری

شاید مهمترین حوزه سرمایه گذاری برای CIO و CMO تجربه مشتری باشد.

در محیط امروزی مشتری مداری ، CMO ها باید در سیستم عامل های دیجیتالی که دائما در حال تحول هستند ، مصرف کنندگان را به شیوه های جدید و نوآورانه درگیر کنند. در کنار رویکرد آگونیستیک اول و موبایل ، این امر مستلزم همکاری محکم بین بخش های بازاریابی و فناوری اطلاعات برای خلبانی یا پیاده سازی دستیاران مجازی ، آزمایش با واقعیت افزوده و میکرو سنسورها ، علاوه بر آزمایش مراکز بازاریابی دیجیتالی و در زمان واقعی اجتماعی است. مراکز گوش دادن

<blockquote id = "" "" تجربه مشتری تبدیل به یک دکمه داغ می شود – نه فقط برای cmo ، بلکه در سراسر مجموعه c. و از نقطه لمس لمس. شما توانید با فناوری این کار را انجام دهید. " شرل پاتک تحلیلگر تحقیقات forrester

برای دستیابی به چنین هزینه ای در زمینه بازاریابی ، باید فن آوری یکپارچه تر شود زیرا CMO ها باید بیشتر با ابزارهای موجود در اختیارشان قرار بگیرند – و از این ابزارها با کارآیی بیشتری استفاده کنند.

در حوزه IT ، نقش CIO با تکامل مسئولیتهای اساسی پیچیده تر می شود. از انتقال برنامه ها و بارهای کاری گرفته تا سیستم های مبتنی بر ابر تا امنیت شبکه ها و سیستم ها ، انتظار می رود CIO نیز با دستیابی به مشتریان و درآمد رانندگی ، نقش اساسی در تحول دیجیتال داشته باشد.

گفتنی است ، جای تعجب نیست که ۷۲٪ از مدیران ارشد سازمان سیا اعتراف به یافتن قانون توازن بین نوآوری تجاری و تعالی عملیاتی بسیار دشوار کرده اند. با وجود این ، ۶۲٪ نقش خود را پرهیزگارتر از سالهای گذشته می دانند و تصدیق می کنند که ازدواج با تحول و نقش های کارکردی اکنون بخش اساسی کار آنها است ، نه اینکه فقط به یک چالش بپردازیم.

همکاری در عمل

با نزدیک تر شدن روابط بین CIO و CMO ، شرکت ها شروع به نشان دادن علائم استثنایی جدیدی از رشد و افزایش موفقیت می کنند. به عنوان مثال CarMax را مثال بزنید:

گزارش جدید مهارتهای دیجیتال را برای سال ۲۰۱۶ بارگیری کنید

جدید! ۸۸٪ از متخصصان خبره ما در نقش های ارشد یا در سطح مدیریت کار می کنند. اینجا را بارگیری کنید

CarMax در حالی که زمانی به دنبال مکانی بسیار مناسب برای خرید وسیله نقلیه استفاده شده بود ، از ظهور استارت آپ های آنلاین آنلاین از جمله Vroom و Beepi تحت فشار قرار گرفته است. برای مقابله با این اخلالگران در بازار ، CIO و CMO CarMax همکاری کردند تا اعتماد شرکت به فروشگاه های فیزیکی را برطرف کنند و از راه های جدید و خلاقانه به مصرف کنندگان برسند.

راه حل این بود که کارکنان بازاریابی و فناوری اطلاعات خود را در یک مرکز فناوری دیجیتالی همزمان و به منظور ارتقاء قابلیت های جستجوی موجودی و معرفی یک سیستم جدید CRM ، به یک مرکز بازاریابی دیجیتال در یک مرکز فن آوری دیجیتال ، معرفی کنیم تا بتوانیم به کارکنان فروش کمک کند تا از طریق میزبان دستگاه ها به اطلاعات کارآمد دسترسی پیدا کنند. همچنین نرم افزار بطور مرتب توسعه داده می شد تا شرکت بتواند محصولات را قبل از شروع تولید ، تصفیه کند.

این فرایند مشارکتی باعث شد تا CarMax بتواند از مزایای شرکتی که هماهنگ عمل می کند ، بهره ببرد ، مکانی که بازاریابی و فناوری اطلاعات در انتخاب ، آزمایش و تحویل فن آوری های مورد نیاز برای برطرف کردن نیازهای دیجیتالی مشارکت دارند.

“هیچ CMO امروز نمی تواند بازاریاب خوبی باشد مگر اینکه آنها یک تکنسین خوب شوند.” – کاتلین شووب ، تحقیقات معاون رئیس جمهور IDC ، خدمات مشاوره CMO

در دنیای مدرن تجارت ، جایی برای شکاف بین بازاریابی و IT وجود ندارد. به همین ترتیب ، بازاریاب ها و کادر فنی باید برای دستیابی به نتایج دست به دست هم دهند – و طی چند سال ، رابطه بین CMO و CIO بسیار نزدیک خواهد بود ، گفتن نقش ها از هم تقریباً غیرممکن خواهد بود.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا

بستن منو